Exodus TV

Novice

14.10.2019

Papežev poziv za iskreno, s poštenostjo in transparentno iskanje rešitev za Sirijo

14.10.2019

Na Ponikvi 16. romarski shod slovenskih kmetov. Pridiga msgr. Stanislava Zoreta

9.10.2019

Slovenska karitas nadaljuje z zbiranjem sredstev in s pomočjo Slovencem v Venezueli

9.10.2019

Sinoda o Amazoniji: Tretja generalna kongregacija o človekovih pravicah in o formaciji za pastoralo

8.10.2019

Posebno zasedanje škofovske sinode o Pamamazoniji na temo Amazonija, nove poti za Cerkev in za celostno ekologijo

Več novic

Druga meditacija: Naša mesta naj so kraji miru, bratstva in sprejemanja

Danes zjutraj so papež Frančišek in ostali udeleženci postnih duhovnih vaj v Aricci, kjer bodo ostali do petka, prisluhnili drugi meditaciji. Govorila je o sanjah Giorgia La Pire, ki je v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja bil župan v Firencah: delovati tako, da bo vsako mesto odkrilo svojo poklicanost in postalo odsev nebeškega Jeruzalema na zemlji.
Andreja Červek – Vatikan
Bernardo Francesco Maria Gianni, opat v benediktinskem samostanu Sv. Miniata v Firencah, je jutranjo meditacijo začel z besedami preroka Izaija iz 60. poglavja ter tako spregovoril o La Pirovih sanjah in želji, da bi mesto bilo simbol lepote, bratstva, splošne sprejetosti in krščanske ljubezni, in sicer po modelu Jeruzalema, ki ga opisuje prerok Izaija.
»S poklicanostjo k sprejemanju in univerzalnemu bratstvu, ki Firencam, kakor se je zgodilo za Jeruzalem, in v resnici vsakemu mestu na svetu vrača njegovo pravo poklicanost: biti skrivnostna in pristna izkušnja milosti, velike ljubezni, ki naredi meščanstvo povezano, končno oživljeno z gorečimi željami, z velikimi upanji. Takšna perspektiva nas vodi do temeljev samega stvarjenja moškega in ženske.«
Božje sanje
PREBERI TUDI
Papež na postnih duhovnih vajah. Uvodna meditacija: Zato smo tukaj
11/03/2019
Papež na postnih duhovnih vajah. Uvodna meditacija: Zato smo tukaj
Spomnil je na papeževe besede »človeška skupnost so sanje Boga«. Lahko bi rekli, da je La Pira sanjal Božje sanje, kajti v njegovih sanjah in gorečnosti je bilo zaznavanje skrivnosti, ki biva v vsakem mestu, kakor biva tudi v srcu vsakega moškega in vsake ženske. Te sanje so v poeziji Maria Luzija in v njegovem vabilu postale »razlog, zaradi katerega lahko Firence in preko Firenc vsako mesto sveta postane mesto, ki je postavljeno na goro, da bi tako s svojo lučjo ognja in ljubezni bilo privlačno za celotno človeštvo, bilo prostor sprave, mirnega srečanja, polno čudenja in kontemplacije tiste skrivnosti, za katero se sedaj zdi, da je pod pepelom«.
Prostori sprave in srečanja
To je načrt, ki tako včeraj kot danes ne zre samo na Firence, ampak je uprt v vsa mesta sveta, ki so prostori sprave, miru in srečanja; načrt, ki se zoperstavlja svetu, ki je prevečkrat obsojen na obupanost in vdajo, na sence, za katere se zdi, da so skorajda nepremagljive. Sanje, ki so daleč od tega, da bi bile iracionalno oddaljene, sanjaške in brez kakršnega koli pomena, ampak so tako zelo konkretne, da odpirajo obzorje za Božje delovanje. Ponovno obiskati mesta, jih prenoviti od tal do vrha, kakor je zapisal La Pira, postane torej temeljno za dobrobit oseb in za dobre politične, tehnične in ekonomske strukture.
»To je pogled vere, kontemplativni pogled … Je načrt, ki hoče skozi to novo sveto zgodovino vzpostaviti Kristusovo zgodovino v svetu, kljub vsemu upiranju in poskusom, da bi se v človeškem mestu zlomilo ubranost, lepoto, sijaj Božjega mesta: pridi k nam tvoje kraljestvo, kakor v nebesih tako na zemlji.«
Delovanje Cerkve
Opat Maria Gianni je izpostavil, da ne gre samo za spreminjanje civilnih struktur. Na prvem mestu mora biti Cerkev.
»Kot Cerkev moramo brez omahovanja delovati tako, da se ta poskus Boga uresniči brez zadržkov, brez da bi v nas naletel na kakršen koli upor. To so sanje, ki so se že uresničile v prejšnjih stoletjih; sanje, ki se bodo še bolj in bolje uresničile v prihodnjih stoletjih. Pogled upanja, ki je ukoreninjen v trinitarni veri. Razume se, zakaj je načrt vedno samo eden; 'eno' je vedno model, načrt, ki ga je Sveti Duha oblikoval, ne da bi ostal ideal, oddaljen in neučinkovit za zemeljsko življenje ljudi, ampak da bi bil delujoč v njem kakor kvas, ki preoblikuje.«
Kontemplativni pogled na mesto
Pomembno je spoznati mesto, pri tem pa začeti s kontemplativnim pogledom oziroma pogledom vere, ki odkriva Boga, ki prebiva v hišah, na ulicah in mestnih trgih. Bog živi med meščani, ko se širijo solidarnost, bratstvo, željo po dobrem, resnici, pravičnosti. Ta navzočnost ne sme biti proizvedena, ampak razkrita, prebujena. Bog se ne skriva tistim, ki ga iščejo z iskrenim srcem, čeprav to počnejo tipaje ter na površen in razpršen način.

khggDanes zjutraj so papež Frančišek in ostali udeleženci postnih duhovnih vaj v Aricci, kjer bodo ostali do petka, prisluhnili drugi meditaciji. Govorila je o sanjah Giorgia La Pire, ki je v petdesetih in šestdesetih letih prejšnjega stoletja bil župan v Firencah: delovati tako, da bo vsako mesto odkrilo svojo poklicanost in postalo odsev nebeškega Jeruzalema na zemlji.

Andreja Červek – Vatikan

Bernardo Francesco Maria Gianni, opat v benediktinskem samostanu Sv. Miniata v Firencah, je jutranjo meditacijo začel z besedami preroka Izaija iz 60. poglavja ter tako spregovoril o La Pirovih sanjah in želji, da bi mesto bilo simbol lepote, bratstva, splošne sprejetosti in krščanske ljubezni, in sicer po modelu Jeruzalema, ki ga opisuje prerok Izaija.

»S poklicanostjo k sprejemanju in univerzalnemu bratstvu, ki Firencam, kakor se je zgodilo za Jeruzalem, in v resnici vsakemu mestu na svetu vrača njegovo pravo poklicanost: biti skrivnostna in pristna izkušnja milosti, velike ljubezni, ki naredi meščanstvo povezano, končno oživljeno z gorečimi željami, z velikimi upanji. Takšna perspektiva nas vodi do temeljev samega stvarjenja moškega in ženske.«

Božje sanje

Spomnil je na papeževe besede »človeška skupnost so sanje Boga«. Lahko bi rekli, da je La Pira sanjal Božje sanje, kajti v njegovih sanjah in gorečnosti je bilo zaznavanje skrivnosti, ki biva v vsakem mestu, kakor biva tudi v srcu vsakega moškega in vsake ženske. Te sanje so v poeziji Maria Luzija in v njegovem vabilu postale »razlog, zaradi katerega lahko Firence in preko Firenc vsako mesto sveta postane mesto, ki je postavljeno na goro, da bi tako s svojo lučjo ognja in ljubezni bilo privlačno za celotno človeštvo, bilo prostor sprave, mirnega srečanja, polno čudenja in kontemplacije tiste skrivnosti, za katero se sedaj zdi, da je pod pepelom«.

Prostori sprave in srečanja

To je načrt, ki tako včeraj kot danes ne zre samo na Firence, ampak je uprt v vsa mesta sveta, ki so prostori sprave, miru in srečanja; načrt, ki se zoperstavlja svetu, ki je prevečkrat obsojen na obupanost in vdajo, na sence, za katere se zdi, da so skorajda nepremagljive. Sanje, ki so daleč od tega, da bi bile iracionalno oddaljene, sanjaške in brez kakršnega koli pomena, ampak so tako zelo konkretne, da odpirajo obzorje za Božje delovanje. Ponovno obiskati mesta, jih prenoviti od tal do vrha, kakor je zapisal La Pira, postane torej temeljno za dobrobit oseb in za dobre politične, tehnične in ekonomske strukture.

»To je pogled vere, kontemplativni pogled … Je načrt, ki hoče skozi to novo sveto zgodovino vzpostaviti Kristusovo zgodovino v svetu, kljub vsemu upiranju in poskusom, da bi se v človeškem mestu zlomilo ubranost, lepoto, sijaj Božjega mesta: pridi k nam tvoje kraljestvo, kakor v nebesih tako na zemlji.«

Delovanje Cerkve

Opat Maria Gianni je izpostavil, da ne gre samo za spreminjanje civilnih struktur. Na prvem mestu mora biti Cerkev.

»Kot Cerkev moramo brez omahovanja delovati tako, da se ta poskus Boga uresniči brez zadržkov, brez da bi v nas naletel na kakršen koli upor. To so sanje, ki so se že uresničile v prejšnjih stoletjih; sanje, ki se bodo še bolj in bolje uresničile v prihodnjih stoletjih. Pogled upanja, ki je ukoreninjen v trinitarni veri. Razume se, zakaj je načrt vedno samo eden; 'eno' je vedno model, načrt, ki ga je Sveti Duha oblikoval, ne da bi ostal ideal, oddaljen in neučinkovit za zemeljsko življenje ljudi, ampak da bi bil delujoč v njem kakor kvas, ki preoblikuje.«

Kontemplativni pogled na mesto

Pomembno je spoznati mesto, pri tem pa začeti s kontemplativnim pogledom oziroma pogledom vere, ki odkriva Boga, ki prebiva v hišah, na ulicah in mestnih trgih. Bog živi med meščani, ko se širijo solidarnost, bratstvo, željo po dobrem, resnici, pravičnosti. Ta navzočnost ne sme biti proizvedena, ampak razkrita, prebujena. Bog se ne skriva tistim, ki ga iščejo z iskrenim srcem, čeprav to počnejo tipaje ter na površen in razpršen način.

vir: https://www.vaticannews.va

TRENUTNO NA TV



E-NOVICE

Prejemajte sveže novice v vaš nabiralnik. Naročite se na naše e-novice.

kje smo

SPREMLJAJTE NAS

Vabimo vas, da nas spremljate tudi na socialnih omrežjih:

Facebook
Twitter